Pabellón ferrocarril

Eraikin industriala, 1959
Pagei 2

Deskribapena

Eraikin hau Ferrocarriles Vascongados-ek bultzatu zuen 1958an. Tren-geltokiko etxabean obrak egiteko baimena aprobetxatuz, eskatu zuten biltegi hau eraikitzea trenbidearen eta hormigoizko euste-hormaren artean zegoen lursail zati estu batean. Eskaeran aipatzen da, halaber, Solozabal (El Casco) tunelaren ondoan egiten ari zen obra, horrela berretsiz enpresak lur azpiko pasabide bat egokitu zuela Pagaegi kale azpian, bere instalazioak trenbidekoekin lotuz. Gaur egun ate hori artean ere ikus daiteke tunelaren ahoan.

Airetik

Planoa

Sintesi dokumentala

Eraikin hau Ferrocarriles Vascongados-ek bultzatu zuen 1958an. Tren-geltokiko etxabean obrak egiteko baimena aprobetxatuz, eskatu zuten biltegi hau eraikitzea trenbidearen eta hormigoizko euste-hormaren artean zegoen lursail zati estu batean 6932.03.

Eskaeran aipatzen da, halaber, Solozabal (El Casco [CB-06]) tunelaren ondoan egiten ari zen obra, horrela berretsiz enpresak lur azpiko pasabide bat egokitu zuela Pagaegi kale azpian, bere instalazioak trenbidekoekin lotuz. Gaur egun ate hori artean ere ikus daiteke tunelaren ahoan.

Hormigoi armatuzko egiturarekin, biltegi irregular eta luzeska hau (5x40m gutxi gorabehera) euste-hormari atxikita zegoen atzeko aldean, eta fatxada trenbidearekin lerrokatuta zegoen. Etxabea eta hiru solairu zituen, eta haietatik azken solairuak bakarrik gainditzen zuen hormigoi armatuzko euste-hormaren altuera.

El Casco enpresak erabili zuen dekoletaje-prozesuetarako. Metalezko barrak sartzen ziren goiko aldeko izkina batean zuen sarbidetik, eta Pagaegi kalearen beste aldean zegoen tailerrarekin lotzen zen tunel baten bidez.

Gaur egungo egoera bat dator neurri handi batean eraikuntza-planoekin. Kontserbazio-egoera onean dago, baina ez da erabiltzen.

Signaturak

Mapa